دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل
سامانه‌ها و وب‌سایت‌های دانشگاه
به مناسبت دومین سالگرد شهادت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی صادر گردید.

به مناسبت دومین سالگرد شهادت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی صادر گردید.

14 دی 1400
7356
به مناسبت دومین سالگرد شهادت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی صادر گردید.

به مناسبت دومین سالگرد شهادت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی صادر گردید.

پیام سرپرست ‌محترم دانشگاه، جناب آقای دکتر اکبر حاجی زاده مقدم، به مناسبت دومین سالگرد شهادت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی

متن پیام به شرح ذیل می باشد:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا(احزاب،23)

سردار شهید قاسم سلیمانی نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود. سردار شهید عزیز را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ی درس‌آموز نگاه کنیم.

13 دی‌ماه سالروز آسمانی شدن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش که به نام «روز جهانی مقاومت» نام‌گذاری شده است، بیانگر نقش و جایگاه بی‌نظیر آن شهید والامقام در فرماندهی جبهۀ مقاومت در عرصۀ جهانی است.

 مقام معظّم رهبری (مدظلّه العالی)
شهادت هنر مردان خداست؛ به راستی شهادت همان "حیات عند الربّ" است که نقطه پایانی معراج بشریت بوده و جز خالص شدگان درگاه الهی کسی به آن راه نخواهد یافت. دو سال از پرواز عاشقانه یک دلداده به سوی معشوق گذشت. فرشته ای زمینی به آرزوی دیرین خود رسید و هم سفره ملائک آسمان شد تا 13دی‌ماه 1398، روزی جاودان و ماندگار در تاریخ ایران بزرگ اسلامی بماند. مظلومیت و خون به ناحق ریخته سیدالشهدای جبهه مقاومت، همچون عاشورای ارباب بی کفنش، جهانی را به سوگ نشانیده و عطر معنویت و روحانیتی بی نظیر را در فضای حیات انسانی منتشر ساخته است. بی تردید نام گذاری 13 دی ماه همزمان با سالروز شهادت مالک اشتر جهان اسلام سردار دل ها شهید سپهبد حاج "قاسم سلیمانی" به عنوان "روز جهانی مقاومت" نشان از وحدت، انسجام و یکپارچگی ملت فهیم و شهیدپرور ایران و امت اسلامی در جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان قسم خورده این نظام مقدس خصوصاً استکبار جهانی، آمریکای جنایتکار و صهیونیست دارد.

حاج قاسم عزیز با تو عهد می بندیم که قطره قطره خون پاکت، شاخصی باشد که راه را گم نکنیم تا مبادا لحظه ای از راه سبز امامت و ولایت و راه سرخ شهادت جدا شویم؛ کوردلانه تو را شهید کردند تا صدای جهانی که عاشقانه دلاوری هایت را می‌سرود خاموش شود و تصویر پر صلابت چشم هایت که با خشم به دشمنان می‌نگریستی از بوم ذهنشان پاک شود، ای ننگ بر خیال های باطلشان، صدای ماندگارت طنین روح و جان دوستدارانت شده است: ما ملت امام حسینیم... ما ملت شهادتیم و تصویر لبخندهای مهربانت، دست جدای از پیکرت و انگشتری عقیق در خون آغشته ات تا ابد در ذهن‌ها حک شده است و چه خوب تعبیر شد آیه "تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ" تو عزیزتر شدی و دشمنانت که دشمنان قسم خورده اسلامند، به اراده خداوند در چشم جهان خوار و ذلیل شدند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره کلیه شهداء والامقام، فرا رسیدن 13 دی ماه، دومین سالگرد شهادت سردار دل ها، مالک اشتر زمان، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش ابومهدی المهندس و دیگر یاران شهیدش به دست پلید ترین و خبیث ترین آدم ها را محضر حضرت بقیّة الله الأعظم (ارواحنا فداه)، مقام معظّم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، مجموعه آموزش عالی کشور به ویژه خانواده دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل و همچنین مردم شهید پرور و حماسه آفرین شهرستان آمل تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علوّ درجات و پاداش الهی را مسألت می نمایم. 

اکبر حاجی زاده مقدم

سرپرست دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل

روابط عمومی دانشگاه

https://ausmt.ac.ir/n/552