دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل
سامانه‌ها و وب‌سایت‌های دانشگاه
پیام تبریک رئیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به مناسبت هفته پژوهش

پیام تبریک رئیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به مناسبت هفته پژوهش

23 آذر 1399
6146
پیام تبریک رئیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به مناسبت هفته پژوهش

پیام تبریک رئیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به مناسبت هفته پژوهش

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر داود دومیری گنجی رئیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش پیامی را صادر نمود که متن آن به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

پژوهش رمز تحول در مسیر تعالی و تحقق یک مسیر مجاهدانه مستمر در اعتلای اهداف متعالی جمهوری اسلامی ایران است. رمزی که تجلی آن را در پیروزهای چشمگیر ایران در تمامی میدان‌های علمی به عینه قابل مشاهده است. عاملی که باعث شده است تا به تقدیر این توانمندی و بصیرت،

25 آذر ماه به نام روز پژوهش در تقویم ایران اسلامی نامگذاری شود.

نامگذاری هفته پژوهش نشان از اهمیت آن در توسعه همه جانبه کشور را دارد.هفته پژوهش امسال مصادف با شهادت یکی از دانشمندان برجسته هسته‌ای کشورمان، شهید دکتر محسن فخری‌زاده است. در ابتدا ضمن درود و سلام به همه شهدای عرصه علم و دانش بالاخص شهدای هسته‌ای کشورمان، یاد و خاطره این عزیزان را گرامی می‌دارم. روز پژوهش روز ارج نهادن به مقام شامخ محققان و پژوهشگران خستگی ناپذیر کشور عزیزمان است .

هفته پژوهش امسال را در شرایطی شروع می‌نماییم که تمامی دنیا تحت تاثیر بیماری کویید 19 قرار گرفته است. تمامی توان تحقیقاتی دنیا برای حل این مشکل بسیج شده و این بارهم بشر چشم امید به پژوهشگران دارد از این رو هفته پژوهش فرصت مغتنمی برای تقدیر از تلاش‌های پژوهشگران دانشگاه و تشریح دستاوردها در حوزه پژوهش و فناوری است.

 امروزه اهمیت پژوهش در پیشرفت های علمی، پزشکی ، صنعتی ، اقتصادی و فرهنگی بر کسی پوشیده نیست و پژوهش یکی از مهمترین نیازهای یک کشور برای دستیابی به پیشرفت و توسعه پایدار در حوزه های مختلف است.
پژوهش های کاربردی توام با فناوری باعث افزایش دانایی و توانایی جامعه ،افزایش تولید و اشتغال و در نهایت خودکفایی ، تولید ثروت و اقتدار جامعه ایرانی می شود و آینده ای درخشان برای کشور را به ارمغان می آورد.
در سال 1399 در راستای تاکید مقام معظم رهبری برجهش تولید ، وظیفه دانشگاه ها ، پژوهشگران و مراکز علمی پژوهشی ،تجاری سازی علم و تولید ثروت از یافته های علمی پژوهشی است.که در نهایت رفع نیازهای جامعه از طریق ارتباط دست آورد های علمی پژوهشی با صنعت و تبدیل ایده ،فکر و اندیشه به محصولات تجاری است.

این دانشگاه با به کارگیری تمامی ظرفیت ها و با تکیه بر دانش و توان علمی خود شعار هفته پژوهش را سرلوحه فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی خود قرار داده و ضمن پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و استفاده از اعضای هیات علمی، محققین، پژوهشگران و دانشجویان خود در مسیر تحقق اقتصاد دانش بنیان که زمینه ساز تحقق اهداف شعار " جهش تولید" می باشد گام بر می دارد.به مناسبت قرارگرفتن در هفته پژوهش و فن‌آوری که امسال با شعار "پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید" مزین گردیده است، فرصت را غنیمت می‌شمارم تا ضمن عرض تبریک این مناسبت مهم به همه همکاران پژوهشگر و فن‌آوران حوزه دانشگاه، بار دیگر بر ضرورت تلاش مجدانه همگی عزیزان به منظور ترویج و توسعه پژوهش و فن‌آوری در دانشگاه که تضمین‌گر و پیش‌نیاز عمل به رسالت ارتقای سلامت جامعه و شهروندان عزیز و توسعه مرزهای علم و دانش می‌باشد، تاکید بنمایم.

داود دومیری گنجی 

رئیس دانشگاه

روابط عمومی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل

https://ausmt.ac.ir/n/206